Wiadomości branżowe

Co jedzą Polacy?

Wyniki badania European Trusted Brands 2011

Winiary, Kujawski, Dr. Oetker, E. Wedel, Nestlé, Żywiec Zdrój oraz Nałęczowianka to marki cieszące się największym zaufaniem konsumentów – wynika z badania European Trusted Brands 2011.

W kategorii Producent żywności jedenasty raz zwyciężyła marka Winiary. Marka zdobyła zarówno Złote, jak i Kryształowe Godło European Trusted Brands 2011. Wybierały ją głównie kobiety oraz osoby posiadające gospodarstwo domowe złożone tylko z dorosłych osób. Prawie każdy z respondentów, który wybrał markę Winiary jako godną zaufania, jest także jej konsumentem. W sumie marka zebrała 12% wskazań.

Kategoria Olej jadalny/margaryna również została zdominowana przez jedną markę – jest nią marka Kujawski, zdobywca Złotego i Kryształowego Godła European Trusted Brands 2011. Marka jest zdecydowanym liderem w swojej kategorii. Wybrała ją połowa respondentów (50%). Olej Kujawski uzyskał też najwyższe oceny za: jakość, silny wizerunek oraz zrozumienie potrzeb klienta. Kujawski to marka, która częściej niż inne określana była jako tradycyjna i aktywna społecznie.

W kategorii Ciasta/desery Złote Godło przypadło marce Dr. Oetker, a Kryształowe – E. Wedel. Pierwszą z marek (60% wskazań) wybierały głównie osoby młode w wieku do 30 lat. Druga z marek (70% wskazań) została wysoko oceniona za jakość i silny wizerunek, a także zrozumienie potrzeb klienta i stosunek wartości do ceny.

Kategoria Płatki śniadaniowe to dwie nagrody dla Nestlé. Markę wskazało ponad 80% ankietowanych, którzy ocenili ją wysoko za jakość, wizerunek, zrozumienie potrzeb klienta oraz stosunek wartości do ceny.

W badaniu European Trusted Brands 2011 zapytano także o najbardziej godnych zaufania producentów wody oraz soków. I tak, Złote Godło European Trusted Brands 2011 zdobyła marka Żywiec Zdrój, na którą wskazało prawie 1/3 respondentów. Marka Żywiec Zdrój jest postrzegana jako marka popularna oraz wysokiej klasy. Nałęczowianka, zdobywca Kryształowego Godła, została najwyżej ze wszystkich marek oceniona za jakość, silny wizerunek, zrozumienie potrzeb klienta oraz stosunek wartości do ceny. Nałęczowianka jest też częściej niż pozostałe marki postrzegana jako marka ekologiczna.

European Trusted Brands to jedno z największych i najszerzej zakrojonych badań konsumenckich, przeprowadzane w Europie przez Reader’s Digest. Oprócz tematyki marketingowej coroczne badanie European Trusted Brands porusza również tematy społeczne. Pozwala na poznanie dominujących nastrojów mieszkańców Europy, postaw i wartości, które kształtują nasze opinie i decyzje, a także zaufania do wielu innych aspektów życia.

Badanie European Trusted Brands po raz pierwszy przeprowadzono w 2001 r. Co roku kontynuowane jest ono w kilkunastu krajach europejskich. Tegoroczna – jedenasta już edycja badania – została przeprowadzona w 16 krajach europejskich. Kraje, które zostały objęte tegorocznym badaniem to: Austria, Belgia, Czechy, Finlandia, Francja, Holandia, Niemcy, Polska, Portugalia, Rosja, Rumunia, Szwajcaria, Szwecja i Węgry oraz po raz pierwszy Chorwacja i Słowenia. Wzięło w niej udział 33 005 respondentów.

Badanie realizowano metodą kwestionariusza on-line lub ankiety pocztowej w okresie sierpień – październik 2010 r. Respondenci zostali wybrani spośród wielomilionowej bazy prenumeratorów miesięcznika Reader’s Digest. Jak co roku próba została dobrana tak, aby odzwierciedlała szeroki profil badanej populacji.

 

Similar Posts