Wiadomości branżowe

Jak docierasz do pracy? ? wyniki globalnego sondażu Reader?s Digest

Globalny sondaż miesięcznika Reader’s Digest wykazał, że w większości krajów najbardziej popularnym środkiem komunikacji w drodze do pracy jest samochód. Polska wyróżnia się wyjątkowo dużą liczbą wskazań (50%) na publiczne środki transportu.

Jak docierasz do pracy? Na to pytanie nowego globalnego sondażu miesięcznika Reader’s Digest odpowiadali ludzie w różnych krajach świata od RPA po Chiny. Autem, rowerem, publicznymi środkami  komunikacji czy pieszo? Okazało się, że mimo coraz droższego paliwa, korków na drogach i deklaracji, że troszczymy się o środowisko, najchętniej wybieramy transport własny – samochód. Auto wskazały zdecydowanie największe grupy respondentów w RPA (87%), USA (80%), Malezji (72%), Kanadzie (67%), Australii (66%), Wielkiej Brytanii (60%) czy Francji (59%).

Rowery zwyciężyły wcale nie w Holandii, jak mogłoby się wydawać, ale w Indiach – wskazało je (uwaga: liczą się też motorowery!)  33% ankietowanych.

Czy ktoś jeszcze chodzi do pracy piechotą? W nowych warunkach to rzadko możliwe. A jednak Hiszpanie, jeśli nie autem (47% wskazań), to często wędrują do pracy na własnych nogach (25% wskazań). Po piętach depczą im Rosjanie – aż 24% rosyjskich respondentów deklarowało, że chodzi pieszo do pracy. W Rumunii jeszcze więcej – 28%. Najmniej osób decyduje się na to rozwiązanie w RPA – zaledwie 2%.

Komunikacja publiczna nie cieszy się popularnością nawet w krajach, gdzie jest ona świetnie zorganizowana i gdzie wiele się mówi o rujnującym dla środowiska zwyczaju jeżdżenia wszędzie autem. Wystarczy popatrzeć na wynik sondażu w Niemczech: 51% wskazań dla auta, a tylko 18% dla środków komunikacji publicznej, o 1% mniej niż dla odpowiedzi „pieszo“.

W Polsce narzekamy na środki masowego transportu, ale zdaje się na nie w drodze do pracy największa grupa respondentów – 50%.

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy