Jakie kosmetyki wybierają Polacy?

Jakie kosmetyki wybierają Polacy?

 Wyniki badania European Trusted Brands 2011

Polacy wybrali swoje ulubione marki kosmetyczne. W sześciu kategoriach badania European Trusted Brands 2011 dotyczących kosmetyków oraz środków chemicznych zwycięzcami zostały marki: Head&Shoulders, Garnier, Avon, L’Oréal, Elmex, Colgate, Domestos, Ludwik, Ariel oraz Vizir. Laureatem w dwóch kategoriach została marka Nivea. 

Przeprowadzone przez Reader’s Digest badanie konsumenckie European Trusted Brands 2011 wskazało zwycięskie marki cieszące się największym zaufaniem Polaków w branży kosmetycznej i chemicznej. W badaniu wyróżniono cztery kategorie kosmetyczne: kosmetyki do pielęgnacji włosów, kosmetyki do pielęgnacji skóry, kosmetyki zapachowe i kolorowe, pasta do zębów. Zapytano również o artykuły chemiczne: najbardziej godny zaufania proszek do prania oraz środek czystości.

Zdobywcami nagród – Złotego i Kryształowego Godła w kategorii kosmetyków do pielęgnacji włosów zostały marki Nivea (Złote Godło) oraz Head&Shoulders (Kryształowe Godło). Nivea jest postrzegana przez Polaków jako marka o długich tradycjach, wspierająca sztukę i aktywna społecznie. W tym roku potwierdziła silną pozycję na rynku uzyskując 13% wskazań. Marka Head&Shoulders została dostrzeżona jako marka wysokiej klasy, która spełnia potrzeby klienta i jest przyjazna w użyciu. Marka Head&Shoulders jest szczególnie doceniana za jakość oraz zrozumienie potrzeb klienta.

W kategorii kosmetyków do pielęgnacji skóry Złote Godło przyznano marce Nivea. Marka została laureatem tej kategorii w 15 spośród 16 krajów objętych badaniem. W Polsce otrzymała aż 30% głosów. Kryształowe Godło otrzymała marka Garnier, która uzyskała bardzo wysokie oceny za zrozumienie potrzeb klienta, wizerunek i stosunek wartości do ceny. Marka Garnier jest często postrzegana jako marka ekologiczna, nowoczesna, dynamiczna, zaawansowana, modna i na luzie.

 W kategorii kosmetyków zapachowych i kolorowych Złote Godło otrzymała marka Avon z wynikiem 19% wskazań. Przez konsumentów marka Avon jest postrzegana jako marka dobrze znana, przynosząca radość i przyjazna w użyciu. Laureatem Kryształowego Godła została marka L’Oréal – doceniona przez Polaków za wizerunek i stosunek wartości do ceny. L’Oréal jest kojarzona z marką wspierającą sztukę i aktywną społecznie.

Polacy wybrali również ulubioną markę pasty do zębów. Według tegorocznego badania European Trusted Brands została nią marka Colgate (Złote Godło) i Elmex (Kryształowe Godło). Colgate wskazało aż 33% badanych uznając markę za nowoczesną, modną i ekologiczną. Markę Elmex konsumenci cenią za silny wizerunek, wysoką jakość, zrozumienie potrzeb klienta, a także stosunek wartości do ceny. Marka Elmex jest często określana jako marka wysokiej klasy i o długich tradycjach.

Spośród artykułów chemicznych największym zaufaniem wśród proszków do prania w 2011 roku cieszyły się marki: Vizir (Złote Godło) oraz Ariel (Kryształowe Godło). Marka Vizir, wybrana przez 30% ankietowanych, jest postrzegana jako marka praktyczna, popularna oraz aktywna społecznie. Marka Vizir została również uznana za markę najbardziej przyjazną środowisku.

Zdobywca Kryształowego Godła marka Ariel uzyskała najwyższe oceny za jakość, wizerunek oraz zrozumienie potrzeb klienta.

Najczęściej wybieranym i cenionym środkiem czystości został Domestos (laureat Złotego Godła) oraz Ludwik – zdobywca Kryształowego Godła, ceniony m.in. jakość i stosunek wartości do ceny.

Wyniki badania European Trusted Brands są podstawą do przyznania nagród – Złotego i Kryształowego Godła, przy czym zdobycie jednej statuetki nie wyklucza możliwości otrzymania drugiej. Złote Godło to nagroda w kategorii ilościowej, w której respondenci spontanicznie wskazują Najbardziej Godną Zaufania Markę. Kryształowe Godła, przyznawane są w kategorii jakościowej, w której marki oceniane są przez badanych według 4 kryteriów: jakości, stosunku wartości do ceny, silnego wizerunku oraz zrozumienia potrzeb klienta.

European Trusted Brands to jedno z największych i najszerzej zakrojonych badań konsumenckich, przeprowadzane w Europie przez Reader’s Digest. Oprócz tematyki marketingowej coroczne badanie European Trusted Brands porusza również tematy społeczne. Pozwala na poznanie dominujących nastrojów mieszkańców Europy, postaw i wartości, które kształtują nasze opinie i decyzje, a także zaufania do wielu innych aspektów życia.

Badanie European Trusted Brands po raz pierwszy przeprowadzono w 2001 r. Co roku kontynuowane jest ono w kilkunastu krajach europejskich. Tegoroczna – jedenasta już edycja badania – została przeprowadzona w 16 krajach europejskich. Kraje, które zostały objęte tegorocznym badaniem to: Austria, Belgia, Czechy, Finlandia, Francja, Holandia, Niemcy, Polska, Portugalia, Rosja, Rumunia, Szwajcaria, Szwecja i Węgry oraz po raz pierwszy Chorwacja i Słowenia. Wzięło w niej udział 33 005 respondentów.

Badanie realizowano metodą kwestionariusza on-line lub ankiety pocztowej w okresie sierpień – październik 2010 r. Respondenci zostali wybrani spośród wielomilionowej bazy prenumeratorów miesięcznika Reader’s Digest. Jak co roku próba została dobrana tak, aby odzwierciedlała szeroki profil badanej populacji.

Authors

Related posts

Top