Jakim markom samochodów ufamy i na jakich stacjach benzynowych tankujemy?

Jakim markom samochodów ufamy i na jakich stacjach benzynowych tankujemy?

Wyniki badania European Trusted Brands 2011 

Badanie European Trusted Brands wyłoniło dwie najbardziej zaufane marki samochodów w Polsce. Złote Godło Marki Godnej Zaufania Polacy przyznali marce Volkswagen, Kryształowe Godło – marce Volvo. Za najlepsze stacje benzynowe uznaliśmy Orlen oraz Statoil. 

W tym roku marka Volkswagen – zdobywca Złotego Godła zanotowała 14% poparcie, co jest o 4% lepszym wynikiem niż przed rokiem. Markę tę wybierały osoby młode, w wieku 30-39 lat. Zwycięzcą Volkswagen został również w Austrii, Belgii, Niemczech i Szwajcarii.

Kryształowe Godło w kategorii Samochód zdobyła marka Volvo. Jako jedyna marka w całym badaniu zdobyła maksymalną liczbę punktów za ocenę jakości. Została również doceniona przez konsumentów za wizerunek i zrozumienie potrzeb klienta.

Polacy najczęściej wskazywali markę Orlen jako najbardziej godną zaufania. Dystansując konkurencję zdobyła ona Złote Godło z wynikiem 39% wskazań. Konsumenci kojarzą markę Orlen z wysoką klasą, praktycznością i popularnością. Pomimo, iż Orlen jest marką z długimi tradycjami jest ona również postrzegana jako marka nowoczesna.

W kategorii Stacja benzynowa marka Orlen została również przez respondentów uznana za markę najbardziej przyjazną środowisku.  

Zdobywcą Kryształowego Godła w kategorii Stacja benzynowa jest marka Statoil. Markę tę doceniono za jakość i zrozumienie potrzeb klienta. Jest ona postrzegana jako modna, przyjazna, dobrze znana.

Wyniki badania European Trusted Brands są podstawą do przyznania nagród – Złotego i Kryształowego Godła, przy czym zdobycie jednej statuetki nie wyklucza możliwości otrzymania drugiej. Złote Godło to nagroda w kategorii ilościowej, w której respondenci spontanicznie wskazują Najbardziej Godną Zaufania Markę. Kryształowe Godła, przyznawane są w kategorii jakościowej, w której marki oceniane są przez badanych według 4 kryteriów: jakości, stosunku wartości do ceny, silnego wizerunku oraz zrozumienia potrzeb klienta.

European Trusted Brands to jedno z największych i najszerzej zakrojonych badań konsumenckich, przeprowadzane w Europie przez Reader’s Digest. Oprócz tematyki marketingowej coroczne badanie European Trusted Brands porusza również tematy społeczne. Pozwala na poznanie dominujących nastrojów mieszkańców Europy, postaw i wartości, które kształtują nasze opinie i decyzje, a także zaufania do wielu innych aspektów życia.

Badanie European Trusted Brands po raz pierwszy przeprowadzono w 2001 r. Co roku kontynuowane jest ono w kilkunastu krajach europejskich. Tegoroczna – jedenasta już edycja badania – została przeprowadzona w 16 krajach europejskich. Kraje, które zostały objęte tegorocznym badaniem to: Austria, Belgia, Czechy, Finlandia, Francja, Holandia, Niemcy, Polska, Portugalia, Rosja, Rumunia, Szwajcaria, Szwecja i Węgry oraz po raz pierwszy Chorwacja i Słowenia. Wzięło w niej udział 33 005 respondentów

Badanie realizowano metodą kwestionariusza on-line lub ankiety pocztowej w okresie sierpień – październik 2010 r. Respondenci zostali wybrani spośród wielomilionowej bazy prenumeratorów miesięcznika Reader’s Digest. Jak co roku próba została dobrana tak, aby odzwierciedlała szeroki profil badanej populacji.

Authors

Related posts

Top