Którym sklepom ufamy?

Wyniki badania European Trusted Brands 2011

Polacy wybrali sklepy godne zaufania. Zdobywcą tegorocznego Złotego Godła European Trusted Brands przyznawanego dla najbardziej zaufanej marki została marka Biedronka. Kryształowe Godło odebrała marka Lidl.

W kategorii Mój Sklep największym zaufaniem cieszy się Biedronka. Oddała na nią głos aż jedna piąta przebadanych Polaków. Wysoko plasują się też Tesco (13%) oraz Lidl (9%).

Zdobywca Kryształowego Godła marka Lidl otrzymała wyższe niż pozostałe marki oceny za jakość oraz stosunek wartości do ceny.

Zarówno Biedronka jak i Lidl poprawiły notowania u konsumentów w porównaniu z ubiegłoroczną edycją badania European Trusted Brands. Za najbardziej przyjazną środowisku markę uznana została marka Tesco.

Wyniki badania European Trusted Brands są podstawą do przyznania nagród – Złotego i Kryształowego Godła, przy czym zdobycie jednej statuetki nie wyklucza możliwości otrzymania drugiej. Złote Godło to nagroda w kategorii ilościowej, w której respondenci spontanicznie wskazują Najbardziej Godną Zaufania Markę. Kryształowe Godła, przyznawane są w kategorii jakościowej, w której marki oceniane są przez badanych według 4 kryteriów: jakości, stosunku wartości do ceny, silnego wizerunku oraz zrozumienia potrzeb klienta. Europejskich respondentów poproszono również o wskazania marek o najlepszej reputacji pod względem ekologii.

European Trusted Brands to jedno z największych i najszerzej zakrojonych badań konsumenckich, przeprowadzane w Europie przez Reader’s Digest. Oprócz tematyki marketingowej coroczne badanie European Trusted Brands porusza również tematy społeczne. Pozwala na poznanie dominujących nastrojów mieszkańców Europy, postaw i wartości, które kształtują nasze opinie i decyzje, a także zaufania do wielu innych aspektów życia.

Badanie European Trusted Brands po raz pierwszy przeprowadzono w 2001 r. Co roku kontynuowane jest ono w kilkunastu krajach europejskich. Tegoroczna – jedenasta już edycja badania – została przeprowadzona w 16 krajach europejskich. Kraje, które zostały objęte tegorocznym badaniem to: Austria, Belgia, Czechy, Finlandia, Francja, Holandia, Niemcy, Polska, Portugalia, Rosja, Rumunia, Szwajcaria, Szwecja i Węgry oraz po raz pierwszy Chorwacja i Słowenia. Wzięło w niej udział 33 005 respondentów.

Badanie realizowano metodą kwestionariusza on-line lub ankiety pocztowej w okresie sierpień – październik 2010 r. Respondenci zostali wybrani spośród wielomilionowej bazy prenumeratorów miesięcznika Reader’s Digest. Jak co roku próba została dobrana tak, aby odzwierciedlała szeroki profil badanej populacji.

Authors

Related posts

Top