Media, którym Polacy ufają

TVN i TVN24, RMF FM i Radio Eska – to media, do których mamy największe zaufanie – wynika z 12. edycji badania European Trusted Brands, które co roku przeprowadza wydawnictwo Reader’s Digest.

Wśród stacji telewizyjnych największym zaufaniem Polaków cieszą się TVN oraz TVN24. TVN to wieloletni laureat badania European Trusted Brands w kategorii Stacja telewizyjna. W tym roku, TVN wybrało prawie 40 proc. ankietowanych, dzięki czemu, po raz kolejny, marka została zwycięzcą badania w tej kategorii, otrzymując Złote Godło European Trusted Brands 2012.

Laureatem Kryształowego Godła w kategorii Stacja telewizyjna po raz pierwszy w historii badania został TVN24. Marka ta jest bardzo wysoko oceniana za jakość, wizerunek oraz zrozumienie potrzeb klienta.

W nowej w tym roku kategorii - Stacja radiowa - laureatami zostali RMF FM (Złote Godło) oraz Radio Eska (Kryształowe Godło). Swoją wygraną RMF FM zawdzięcza 1/3 głosów oddanych przez respondentów. Radio Eska ankietowani docenili za jakość, wizerunek, zrozumienie potrzeb klienta oraz społeczną odpowiedzialność.

Jak wynika z badania European Trusted Brands 2012 Polacy deklarują mniejsze zaufanie do radia i stacji telewizyjnych niż inne narody europejskie. Informacjom pozyskanym z tych mediów ufa jedynie 37 proc. Polaków wobec średniej europejskiej wynoszącej 51 proc. Radio i telewizja cieszą się największym zaufaniem wśród: Szwedów (82%), Finów (70%) oraz Szwajcarów (67%).

***

European Trusted Brands to jedno z największych i najszerzej zakrojonych badań konsumenckich, przeprowadzane w Europie przez Reader’s Digest. Oprócz tematyki marketingowej coroczne badanie European Trusted Brands porusza również tematy społeczne. Pozwala na poznanie dominujących nastrojów mieszkańców Europy, postaw i wartości, które kształtują nasze opinie i decyzje, a także zaufanie do wielu innych aspektów życia.

W Polsce wyniki badania European Trusted Brands są podstawą do przyznania nagród - Złotego i Kryształowego Godła, przy czym zdobycie jednej statuetki nie wyklucza możliwości otrzymania drugiej. Złote Godło to nagroda w kategorii ilościowej, w której respondenci spontanicznie wskazują Najbardziej Godną Zaufania Markę. Kryształowe Godła, przyznawane są w kategorii jakościowej, w której marki oceniane są przez badanych w 5 kryteriach: jakość, stosunek wartości do ceny, wizerunek, zrozumienie potrzeb klienta oraz społeczna odpowiedzialność.

Badanie European Trusted Brands po raz pierwszy przeprowadzono w 2001 roku. Co roku kontynuowane jest ono w kilkunastu krajach europejskich. Tegoroczna - dwunasta już edycja badania - została przeprowadzona w 15 krajach europejskich. Kraje, które zostały objęte tegorocznym badaniem to: Austria, Belgia, Chorwacja, Czechy, Finlandia, Francja, Holandia, Niemcy, Polska, Portugalia, Rosja, Rumunia, Słowenia, Szwecja oraz Szwajcaria. Wzięło w niej udział 27 467 respondentów.

Badanie realizowano metodą kwestionariusza on-line lub wywiadów pocztowych. Respondenci zostali wybrani spośród wielomilionowej bazy prenumeratorów miesięcznika Reader’s Digest. Jak co roku próba została dobrana tak, aby odzwierciedlała szeroki profil badanej populacji.

Authors

Related posts

Top