Pomysły Wiadomości branżowe

Na serce Doppelherz, na ból Ibuprom, na przeziębienie Gripex, czyli leki i preparaty, którym ufamy

Na serce Doppelherz, na ból Ibuprom, na przeziębienie Gripex, czyli leki i preparaty, którym ufamy
Wyniki badania European Trusted Brands 2013W badaniu European Trusted Brands 2013 przeprowadzonym przez Reader’s Digest respondenci wybrali środki, po które sięgają, szukając najlepszego suplementu diety, preparatu witaminowego, panaceum na ból czy przeziębienie. Którym z nich ufamy najbardziej?Złote Godło w kategorii Witaminy zdobyła marka Centrum, którą wybrało 21% ankietowanych Polaków. Rzadziej respondenci wskazywali marki Rutinoscorbin (8%) i Vigor (6%). Marka Centrum została szczególnie doceniona za jakość i wizerunek, natomiast marka Rutinoscorbin uzyskała na tle innych marek najwyższe oceny za: jakość, stosunek wartości do ceny, zrozumienie potrzeb klienta oraz społeczną odpowiedzialność. Tym samym została laureatem Kryształowego Godła European Trusted Brands 2013.W kategorii Preparat na serce Złote Godło otrzymała marka Doppelherz, którą jako najbardziej godną zaufania wskazało 19% respondentów. Marka Biovital otrzymała 17% głosów, a Acard – 12%. Marka Doppelherz została pozytywnie oceniona za wszystkie atrybuty: jakość, stosunek wartości do ceny, zrozumienie potrzeb klienta,

Teaser

Wyniki badania European Trusted Brands 2013

W badaniu European Trusted Brands 2013 przeprowadzonym przez Reader?s Digest respondenci wybrali środki, po które sięgają, szukając najlepszego suplementu diety, preparatu witaminowego, panaceum na ból czy przeziębienie. Którym z nich ufamy najbardziej?

Złote Godło w kategorii Witaminy zdobyła marka Centrum, którą wybrało 21% ankietowanych Polaków. Rzadziej respondenci wskazywali marki Rutinoscorbin (8%) i Vigor (6%). Marka Centrum została szczególnie doceniona za jakość i wizerunek, natomiast marka Rutinoscorbin uzyskała na tle innych marek najwyższe oceny za: jakość, stosunek wartości do ceny, zrozumienie potrzeb klienta oraz społeczną odpowiedzialność. Tym samym została laureatem Kryształowego Godła European Trusted Brands 2013.

W kategorii Preparat na serce Złote Godło otrzymała marka Doppelherz, którą jako najbardziej godną zaufania wskazało 19% respondentów. Marka Biovital otrzymała 17% głosów, a Acard ? 12%. Marka Doppelherz została pozytywnie oceniona za wszystkie atrybuty: jakość, stosunek wartości do ceny, zrozumienie potrzeb klienta, wizerunek, a także społeczną odpowiedzialność. Biorąc pod uwagę wyżej wspomniane kryteria, respondenci najlepiej ocenili jednak markę Acard, która zdobyła Kryształowe Godło.

Wybierając preparat najbardziej godny zaufania w kategorii Suplement diety, Polacy najczęściej wskazywali markę Falvit (8%), która zdobyła Złote Godło. Nieco rzadziej respondenci wybierali markę Tran (6%) oraz Omega (5%). Marka Falvit jest również tegorocznym laureatem Kryształowego Godła. Ankietowani cenią ją w szczególności za jakość i zrozumienie porzeb klienta.

W opinii Polaków najbardziej godnym zaufania lekiem w kategorii Preparat przeciwbólowy jest Ibuprom, który otrzymał Złote Godło. Markę tę wybrało 29% respondentów biorących udział w badaniu European Trusted Brands 2013. Marka Apap uzyskała 27-procentowy wynik, natomiast trzecią najczęściej wymienianą marką był Ketonal (7%). Zdobywcą Kryształowego Godła została marka Pyralgina, którą respondenci cenią w szczególności za jakość, zrozumienie potrzeb klienta oraz społeczną odpowiedzialność. Marka Ibuprom została doceniona natomiast za jakość i zrozumienie potrzeb klienta,  a Apap ? za wizerunek.

A to już wiesz?  Ufamy Audi i Toyocie, tankujemy na stacjach Orlen

Wśród medykamentów z kategorii Preparat na przeziębienie najchętniej wybieraną marką jest Gripex (31%), laureat Złotego Godła European Trusted Brands 2013. Respondenci często wymieniali również marki Fervex i Aspirin, które otrzymały po 11% głosów. Marka Gripex została pozytywnie oceniona za wszystkie atrybuty poddane analizie, zaś zwycięzca Kryształowego Godła ? marka Aspirin ? najwyższe noty otrzymała za wizerunek i społeczną odpowiedzialność.

Respondenci zostali również poproszeni o wybranie marki godnej zaufania w kategorii Apteka. 18% Polaków wskazało markę Dbam o zdrowie, dzięki czemu została ona wyróżniona Złotym Godłem. Poza tym ankietowani pojedynczo wskazywali różne inne marki aptek. Marka Dbam o zdrowie otrzymała bardzo wysokie oceny za jakość oraz zrozumienie potrzeb klienta i w badaniu European Trusted Brands 2013 zdobyła również Kryształowe Godło.

***

European Trusted Brands to jedno z największych i najszerzej zakrojonych badań konsumenckich w Europie. Jego organizatorem jest miesięcznik Reader?s Digest. Oprócz tematyki marketingowej coroczne badanie European Trusted Brands porusza również tematy społeczne. Pozwala na poznanie dominujących nastrojów mieszkańców Europy, postaw i wartości, które kształtują nasze opinie i decyzje, a także zaufanie do różnych aspektów życia.

Badanie European Trusted Brands przeprowadzono po raz pierwszy w 2001 roku. Co roku kontynuowane jest ono w kilkunastu krajach europejskich. Tegoroczna trzynasta już edycja badania została przeprowadzona w 12 krajach europejskich. Kraje, które zostały objęte tegorocznym badaniem to: Belgia, Czechy, Finlandia, Francja, Holandia, Niemcy, Polska, Portugalia, Rosja, Rumunia, Słowenia i Szwajcaria. Wzięło w nim udział 18 314 respondentów.

Badanie realizowano metodą kwestionariusza on-line lub wywiadów pocztowych. Jak co roku próba została dobrana tak, aby odzwierciedlała szeroki profil badanej populacji.

W Polsce badanie przeprowadzono metodą on-line. Analizie poddano 1049 ankiet.

Wyniki badania European Trusted Brands są podstawą do przyznania nagród ? Złotego i Kryształowego Godła ? zdobycie jednej statuetki nie wyklucza możliwości otrzymania drugiej. Złote Godło to nagroda w kategorii ilościowej, w której respondenci spontanicznie wskazują najbardziej godną zaufania markę. Kryształowe Godła przyznawane są w kategorii jakościowej, w której marki oceniane są przez badanych w 5 kryteriach: jakość, stosunek wartości do ceny, wizerunek, zrozumienie potrzeb klienta oraz społeczna odpowiedzialność.

A to już wiesz?  Jakimi kryteriami kierujemy się przy wyborze marek

< 242136" >

Źródło Reader’s Digest. Dostarczył netPR.pl

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy