Najgorszy nawyk Polaków? Odkładanie na jutro!

Globalny sondaż miesięcznika Reader’s Digest wykazał, że aż 34 procent Polaków uważa za swój najgorszy zwyczaj odkładanie spraw na potem.

Co jest Twoim najgorszym zwyczajem – objadanie się, palenie, narzekanie czy odwlekanie spraw w nieskończoność? To pytanie zadano w globalnym sondażu miesięcznika Reader’s Digest przeprowadzonym w 22 krajach. Aż w 10 z nich respondenci najczęściej uznawali, że ich najgorszym nawykiem jest wieczne odkładanie „na jutro”. Najbardziej ubolewają nad tą wadą Rosjanie (50% wskazań), Australijczycy (45%) i Węgrzy (43%), ale i największa grupa Polaków (34%).

Drugą popularną przywarą okazuje się folgowanie nadmiernemu apetytowi. W 9 krajach było ono najczęściej wskazywane jako najgorszy nawyk. W Brazylii wybrało je 53% ankietowanych, w Chinach 42%, a na Filipinach też  42%.

Nie jest zaskoczeniem, że więcej pretensji o objadanie się mają do siebie panie, bo to im zwykle bardziej zależy na smukłej sylwetce.

Wielką niespodzianką jest natomiast fakt, że tylko Czesi najczęściej za swój najgorszy nawyk uznają palenie. A przecież WHO szacuje, że co minutę na świecie sprzedaje się 10 milionów papierosów. I na pewno nie tylko w Czechach wielu nie udało się zerwać z nałogiem, z którego zgubnych skutków zdajemy już sobie sprawę. Dowody naukowe znamy, ale najwyraźniej lekceważymy zagrożenie.

Wieczne narzekanie często razi nas u innych, jednak sami u siebie chyba go nie dostrzegamy. Tylko w Chorwacji i Malezji zwyczaj stałego narzekania był wskazany jako najgorszy nawyk przez największą grupę ankietowanych.

– Warto zastanowić się nad wynikami tego sondażu – mówi Anna Esden–Tempska, redaktor naczelna polskiego wydania miesięcznika Reader’s Digest. – Jeżeli uważamy coś za swój najgorszy nawyk, to już jest szansa poprawy. Ale czy przypadkiem nie szkodzimy sobie też jakimś zwyczajem, który wymieniali inni, a my nie uznajemy go za swoją wadę?

Miesięcznik Reader’s Digest to najpopularniejszy magazyn na świecie, który co miesiąc trafia do ponad 60 milionów czytelników. Ukazuje się w 50 wydaniach i 21 językach. To magazyn o różnorodnej tematyce – od zdrowia, ekologii, po egzotyczne podróże i pasjonujące historie z życia.

Wydawnictwo Reader’s Digest jest częścią The Reader’s Digest Association, Inc. (www.rd.com), światowego wydawnictwa, które jest liderem marketingu bezpośredniego i tworzy książki, nagrania muzyki, wideo i publikacje w Internecie. Więcej informacji znaleźć można na stronie polskiej edycji www.digest.pl

Authors

Related posts

Top