Nieważna tusza, liczy się kasa? – wyniki sondażu "Z jednym pytaniem dookoła świata"

Co do niewielu spraw na świecie pod każdą szerokością geograficzną panuje taka zgodność jak w tej kwestii. Miesięcznik Reader’s Digest korzystając z rozległej sieci wydań w różnych krajach, przeprowadził mały sondaż: Co wolisz? Stracić na dobre 5 kilogramów, czy dostać 10 000 dolarów? Okazało się, że i tam gdzie się ludziom nie przelewa, a ta suma wydaje się niewyobrażalnie wielka, i tam, gdzie konta bankowe są pełne, a wielu wydaje krocie na środki odchudzające i diety cud –  pytani najczęściej wybierali gotówkę.

W Rosji aż 91% decydowało się na tę opcję. Polska pod tym względem niewiele ustępuje USA. U nas 79% decydowało się wziąć kasę, a w Stanach 81%. Jedynym wyjątkiem w pogoni za pieniędzmi są… Kto by zgadł? Indie. Tu tylko 47% ankietowanych wolało je wziąć, a reszta – bezboleśnie pozbyć się nadwagi. Czy to wpływ wzrostu gospodarczego tego kraju i zarazem świadomości, jak bardzo szkodliwa jest otyłość?

Jak widać reszta świata jakoś przywykła do tego cywilizacyjnego zagrożenia. W pierwszym odruchu sięga po gotówkę, a z walką z nadwagą woli borykać się samodzielnie. Jak wiadomo – często bez końca i bez skutku, i jak wiadomo – często pompując w to wielką kasę.

Miesięcznik Reader’s Digest to najpopularniejszy magazyn na świecie, który co miesiąc trafia do niemal 80 milionów czytelników. Ukazuje się w 50 krajach i 21 językach. To magazyn o różnorodnej tematyce – od zdrowia, ekologii, po egzotyczne podróże i pasjonujące historie z życia.
Wydawnictwo Reader’s Digest jest częścią The Reader’s Digest Association, Inc. (www.rd.com), światowego wydawnictwa, które jest liderem marketingu bezpośredniego i tworzy książki, nagrania muzyki, wideo i publikacje w Internecie. Więcej informacji znaleźć można na stronie polskiej edycji www.digest.pl

Authors

Related posts

Top