Wiadomości branżowe

Nokia dystansuje konkurencję, Orange wciąż najsilniejszy na rynku

Wyniki badania European Trusted Brands 2011

Już po raz jedenasty Europejczycy wybrali marki, które darzą największym zaufaniem. Tegoroczna edycja pokazała, że Polacy najbardziej ufają telefonom marki Nokia. Cenią również produkty LG, w szczególności za stosunek wartości do ceny. W kategorii Operator telefonii komórkowej polscy konsumenci docenili zwłaszcza dwie marki: Orange oraz Plus.

Badanie European Trusted Brands 2011 wskazało na niekwestionowanego lidera wśród producentów telefonów komórkowych. Aż 64% respondentów wskazało, że marka Nokia cieszy się ich największym zaufaniem. Warto dodać, że fiński producent wygrał w 15 z 16 krajów objętych badaniem. Drugie miejsce z wynikiem 16% zajęła marka Samsung, trzecie – Sony Ericsson (11%).

Kryształowe Godło w kategorii Telefon Komórkowy zdobyła marka LG, uzyskała ona najwyższą ocenę w kategorii stosunek wartości do ceny.

Na rynku operatorów komórkowych największym zaufaniem darzona jest sieć Orange. O cztery punkty procentowe wyprzedza pozostałych – Plus oraz Erę. Marka Play uzbierała 12% głosów. Orange potwierdziła silną pozycję zdobywając nagrodę również we Francji oraz Rumunii.

Kryształowe Godło otrzymała marka Plus, która wyżej niż pozostałe marki oceniona została za jakość oraz silny wizerunek.

Wyniki badania European Trusted Brands są podstawą do przyznania nagród- Złotego i Kryształowego Godła, przy czym zdobycie jednej statuetki nie wyklucza możliwości otrzymania drugiej. Złote Godło to nagroda w kategorii ilościowej, w której respondenci spontanicznie wskazują Najbardziej Godną Zaufania Markę. Kryształowe Godła, przyznawane są w kategorii jakościowej, w której marki oceniane są przez badanych według 4 kryteriów: jakości, stosunku wartości do ceny, silnego wizerunku oraz zrozumienia potrzeb klienta.

European Trusted Brands to jedno z największych i najszerzej zakrojonych badań konsumenckich, przeprowadzane w Europie przez Reader’s Digest. Oprócz tematyki marketingowej coroczne badanie European Trusted Brands porusza również tematy społeczne. Pozwala na poznanie dominujących nastrojów mieszkańców Europy, postaw i wartości, które kształtują nasze opinie i decyzje, a także zaufania do wielu innych aspektów życia.

Badanie European Trusted Brands po raz pierwszy przeprowadzono w 2001 r. Co roku kontynuowane jest ono w kilkunastu krajach europejskich. Tegoroczna – jedenasta już edycja badania – została przeprowadzona w 16 krajach europejskich. Kraje, które zostały objęte tegorocznym badaniem to: Austria, Belgia, Czechy, Finlandia, Francja, Holandia, Niemcy, Polska, Portugalia, Rosja, Rumunia, Szwajcaria, Szwecja i Węgry oraz po raz pierwszy Chorwacja i Słowenia. Wzięło w niej udział 33 005 respondentów.

Badanie realizowano metodą kwestionariusza on-line lub ankiety pocztowej w okresie sierpień – październik 2010 r. Respondenci zostali wybrani spośród wielomilionowej bazy prenumeratorów miesięcznika Reader’s Digest. Jak co roku próba została dobrana tak, aby odzwierciedlała szeroki profil badanej populacji.

 

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy