Piotr Rubik muzykiem darzonym największym zaufaniem

Teaser

Wyniki badania European Trusted Brands 2013 

Polacy ufają muzykom, ale wcale nie tym, którzy zajmują pierwsze miejsca na listach przebojów. Największym zaufaniem obdarowali Piotra Rubika, który w ostatnich latach nie był na szczycie, ale za to konsekwencją w tym, co robi, ugruntował sobie pozycję na rodzimym rynku muzycznym.

Każdy, kto ma więcej niż 16 lat, doskonale pamięta okres, gdy monumentalne dzieła muzyczne Piotra Rubika święciły triumfy ? bilety na koncerty wyprzedawały się z wielotygodniwym wyprzedzeniem, występy gromadziły pełne sale koncertowe, filharmonie i amfiteatry, a płyty wypuszczano na rynek w kilku kolejnych edycjach. Dźwięki przebojowych utworów z dzieł ?Tu Es Petrus? i ?Świętokrzyskiej Golgoty? wielu wciąż grają w duszach i sercach.

Naturalnym wydaje się zatem, że artysta, który swego czasu poruszył Polaków zarówno formą, stylem, tematyką, jak i rozmachem swojej twórczości, musi cieszyć się nie tylko sympatią i sentymentem, ale również zaufaniem odbiorców. Okazuje się też, że zaufanie ma dużo większe znaczenie w życiu Piotra Rubika:

"W mojej pracy zaufanie jest bardzo, bardzo ważne. Po pierwsze ? zaufanie do zespołu. Kiedy stoimy razem na scenie, tworzymy jedną drużynę. W muzyce wszystko dzieje się bardzo szybko i czasem błąd jednego człowieka może przesądzić o złym wykonaniu utworu. Mam pełne zaufanie do artystów, z którymi pracuję, wiem, że te 100 osób zrobi wszystko, aby koncert był wyjątkowy. Po drugie ? zaufanie publiczności. Cieszę się, że przez wiele lat pracy zasłużyłem na zaufanie. Kiedy ktoś kupuje moją płytę lub idzie na mój koncert, wie, że na scenie damy z siebie wszystko. Po trzecie ? zaufanie do rodziny. Kiedy wiem, że mam spokojny dom i mogę ufać najbliższym, wtedy mogę spokojnie pisać muzykę."

Wybór ten pokazuje również, że mimo iż Polacy lubią sezonowe przeboje i artystów, których sława przemija po paru miesiącach wraz z pierwszym i ostatnim przebojem, nie przywiązują się do nich i nie darzą ich szczególnym zaufaniem. Ufają raczej gwiazdom o ugruntowanej pozycji. Wyniki głosowania pokazują wyraźnie tę tendencję: Piotr Rubik uzyskał 9% wszystkich głosów. Kolejne miejsca zajęli: Krzysztof Penderecki (6%), Andrzej Piaseczny (4%), Paweł Kukiz (4%), Maryla Rodowicz (3%), Stanisław Sojka (3%) i Adam Sztaba (3%). 

***

European Trusted Brands to jedno z największych i najszerzej zakrojonych badań konsumenckich w Europie. Jego organizatorem jest Reader?s Digest. Oprócz tematyki marketingowej coroczne badanie European Trusted Brands porusza również tematy społeczne. Pozwala na poznanie dominujących nastrojów mieszkańców Europy, postaw i wartości, które kształtują nasze opinie i decyzje, a także zaufanie do różnych aspektów życia.

Badanie European Trusted Brands przeprowadzono po raz pierwszy w 2001 roku. Co roku kontynuowane jest ono w kilkunastu krajach europejskich. Tegoroczna trzynasta już edycja badania została przeprowadzona w 12 krajach europejskich. Kraje, które zostały objęte tegorocznym badaniem to: Belgia, Czechy, Finlandia, Francja, Holandia, Niemcy, Polska, Portugalia, Rosja, Rumunia, Słowenia i Szwajcaria. Wzięło w nim udział 18 314 respondentów.

Badanie realizowano metodą kwestionariusza on-line lub wywiadów pocztowych. Jak co roku próba została dobrana tak, aby odzwierciedlała szeroki profil badanej populacji.

W Polsce badanie przeprowadzono metodą on-line. Analizie poddano 1049 ankiet. O wyborze decydował spontaniczny, niczym niesugerowany wybór respondentów.

< 240093" >
Źródło Reader's Digest. Dostarczył netPR.pl
Authors

Related posts

Top