Wiadomości branżowe

Produkt Roku 2006 – najnowsze badanie Reader’s Digest

Reader?s Digest przyznało certyfikaty Produkt Roku 2006. Certyfikaty otrzymały te firmy, których produkty w roku 2006 były najchętniej kupowane przez czytelników miesięcznika Reader?s Digest. Dodatkowo przyznano również certyfikat w kategorii supermarketu najbardziej spełniającego oczekiwania respondentów. Laureatem została sieć Tesco.

W tym roku po raz drugi Reader?s Digest przeprowadził wśród czytelników swojego miesięcznika ankietę na temat najchętniej wybieranych produktów. Ankieta została zamieszczona w sierpniowym numerze miesięcznika. Zawierała listę 32 rodzajów produktów podzielonych na 6 kategorii branżowych (Ty i dom, Finanse, Kulinaria, Medycyna, Uroda/Higiena, Auto). Zadaniem respondentów było spontaniczne wskazanie najczęściej przez siebie kupowanych produktów. Produkty, które otrzymały największą liczbę wskazań otrzymały certyfikaty Produkt Roku 2006. Wśród laureatów znalazły się: Acard, Arka, Avon, Bella, Boiron, Centrum, Dębica, Dulux, Fiat, Figura, Kasia, Knorr, Kodak, Kujawski, Lukas Bank, Nivea, Nokia, Pekao SA, PKO BP, Pudliszki, PZU, Rutinoscorbin, Sony, Schwarzkopf, Timotei, Trilac, Visine, Winiary, Zelmer oraz Zyrtec.

?Naszym celem było sprawdzenie jak przekłada się zaufanie do marek na rzeczywisty wybór konsumenta, konkretnie kupowane produkty. Interesującym jest fakt, że respondenci zapytani o konkretne kupowane przez nich produkty, wskazywali marki? ? podsumowuje Alicja Fuksiewicz z Reader?s Digest, odpowiedzialna za badanie.

W ankiecie, respondentów poproszono również o wybranie z listy dziesięciu, dwóch najważniejszych czynników, wpływających na ich decyzje zakupowe. Uzyskane wyniki pokazują, że podczas dokonywania zakupu cena (70,9 proc.) i jakość produktu (69,3 proc.) to dwa najważniejsze czynniki. Kolejnymi są marka i funkcje użytkowe produktu. Kobiety zwracają większą uwagę na jakość produktu (73,3 proc.) oraz cenę (71,3 proc.), a mężczyźni na markę i funkcje użytkowe.

Z wyników uzyskanych po przeprowadzeniu ankiety wynika, że niemal 80 proc. konsumentów kupuje produkty markowe. Oznacza to, że kupują oni nie tylko produkt, ale i przyrzeczenie otrzymania określonych wartości oraz gwarancję, że produkt lub usługa będą spełniać jego oczekiwania.

Ankieta zawierała również pytanie dotyczące supermarketu, najbardziej spełniającego oczekiwania badanych. Okazuje się, że ulubionym supermarketem respondentów jest Tesco. Odpowiedziało tak 37,5 proc. badanych. Mężczyźni w nieco większym stopniu cenią sobie większy wybór i dobrą jakość produktów w supermarketach. Dla kobiet natomiast ważniejsza jest możliwość zakupu na raty.

Ankieta Produkt Roku 2006 została przeprowadzona już po raz drugi. W tym roku ankieta została zamieszczona w sierpniowym numerze miesięcznika Reader’s Digest. Próba w tym badaniu wyniosła 1000 osób.

Similar Posts