Rusza trzecia edycja Otwartych Wtorków z NuPlays

Już dzisiaj, 8 kwietnia, rusza trzecia edycja Otwartych Wtorków z NuPlays ? konkursu dla młodych (stażem) zespołów, organizowanego przez NuPlays i warszawski klub Progresja Music Zone. W trakcie konkursu odbędzie się 15 koncertów, a zwycięzcę poznamy tuż przed wakacjami. Nagrodą główną jest profesjonalna sesja nagraniowa. Wygranym poprzedniej edycji był zespół Enclose, aktualnie coraz bardziej popularny za sprawą udziału wokalisty w jednym z talent show.

Po sukcesie pierwszej i drugiej edycji ?Otwartych Wtorków z NuPlays? przyszła pora na kolejną. Pierwszy koncert w ramach trzeciej edycji konkursu (i jednocześnie pierwszy koncert etapu eliminacji) odbędzie się we wtorek, 8 kwietnia. Na deskach Klubu Progresja Music Zone wystąpią cztery zespoły: God Said No, Grim Orange DiceMerge ConflictStrain.

Idea cyklu ?Otwarte Wtorki? narodziła się w 2008 roku, kiedy to Marek ?Prezes? Laskowski, właściciel Klubu Progresja, postanowił dać młodym, niedoświadczonym zespołom szansę zagrania koncertu w klubie, w którym grywają najwięksi. Od tego czasu, koncerty te na stałe zagościły w kalendarzu Klubu.

W styczniu 2013 roku do inicjatywy Progresji dołączył NuPlays.pl - platforma do sprzedaży muzyki cyfrowej dla niezależnych artystów i wytwórni. Dzięki temu ?Otwarte Wtorki? zmieniły formułę, przyjęły nazwę ?Otwarte Wtorki z NuPlays? i stały się konkursem dla początkujących zespołów. Młodzi muzycy, którzy biorą w nim udział, mają szansę wygrać profesjonalną sesję nagraniową, której fundatorem jest NuPlays (nagrany album znajdzie się również w ofercie NuPlays), a także mogą powalczyć o drugą nagrodę - możliwość zagrania przed znanym zespołem, którego koncert organizowany jest przez Klub Progresja Music Zone.  

Dwie edycje już za nami

Pierwsza edycja Otwartych Wtorków z NuPlays zakończyła się 17 maja 2013 roku. Spośród pięciu zespołów, które dostały się do wielkiego finału, jury wybrało I.O.Project, formację grającą ambitną mieszankę muzyki pop, rock, funky i jazz, m.in. na instrumentach takich jak wiolonczela i skrzypce.

Zwycięzcą drugiej edycji, która zakończyła się 6 grudnia 2013 roku, został zespół Enclose ? formacja dość oryginalna,gdyż jej skład tomiędzynarodowa mieszanka. Zespół pochodzi z Lublina, jednak tylko dwóch jej członków jest Polakami. Obecnie Enclose tworzy Meksykanin (wokalista), dwóch Polaków (instrumenty klawiszowe i gitara), basista o polsko-peruwiańskim pochodzeniu i perkusista o greckich korzeniach. Zespół powstał w 2011 r. w Meksyku, a w 2013 roku przeniósł się na stałe do Polski. Grupa miała już przyjemność dzielenia sceny z wielkimi zespołami takimi jak Toto, Yes i Asia podczas ich trasy koncertowej w Meksyku, jak również z polskimi zespołami m.in.: Lady Pank, Mislovitz, Dżem czy Acid Drinkers. Obecnie wokalista zespołu, Juan Carlos Cano, jest jednym z uczestników popularnego talent show, dzięki czemu zrobiło się głośniej zarówno wokół jego osoby, jak i samego zespołu Enclose.

Patronami medialnymi trzeciej edycji Otwartych Wtorków z NuPlays są: DlaStudenta.pl, Muzyka.pl, NetFan.pl, Radio Bemowo FM oraz magazyn Rock Axxess.

 

***

O NuPlays

NuPlays to internetowy serwis stanowiący połączenie internetowego sklepu z MP3 i platformy sprzedażowej dla artystów i wytwórni. Umożliwia sprzedaż muzyki oraz dowolnych gadżetów i usług z nią związanych: ubrań, CD, winyli, koncertów, usług i przedmiotów kolekcjonerskich.

Serwis umożliwia także odpłatne transmitowanie koncertów na żywo przez internet do fanów w dowolnym miejscu na świecie.

Dla artystów, którzy jeszcze nie mają swoich gadżetów, NuPlays udostępnia usługę NuPlays On Demand: koszulki, które produkują i dostarczają się same wprost do fanów!

Więcej informacji dostępnych jest na http://blog.nuplays.pl/ oraz http://nuplays.pl/

NuPlays to platforma direct-2-fan, służąca do kupowania i sprzedawania muzyki. Oferuje fanom, muzykom i wydawnictwom zupełnie nowe możliwości: z jednej strony doświadczania i kolekcjonowania muzyki, a z drugiej ? tworzenia ekscytujących ofert. Po pierwsze, artyści mogą błyskawicznie tworzyć pakiety cyfrowej muzyki i atrakcyjnych gadżetów: na przykład t-shirtów, aplikacji czy biletów. Po drugie, za każdy zakup operator platformy ? NuPlays SA ? nalicza punkty wymienialne na nagrody: sprzęt muzyczny, bilety na koncerty, wydawnictwa itd. Po trzecie, artyści w porozumieniu z NuPlays mogą obdarować swoich fanów Superofertami: spotkaniem w realu lub przez internet, pamiątkami, biletami z wejściem na backstage itd.

W ten sposób muzyka oferowana w NuPlays różni się od tego, co fani mogą kupić w innych sklepach. Dzięki NuPlays artyści mogą być jeszcze bliżej swoich fanów, a odbiorcy muzyki ? doświadczać przyjemności dziś już nieco zapomnianej, którą można porównać z dawnym poszukiwaniem i nabywaniem winylowych płyt.


Spółka NuPlays SA powstała w 2012 r. Firma jest całkowicie polskim, niezależnym podmiotem. Została powołana przez zespół doświadczonych menedżerów związanych z branżą komunikacji marketingowej, mediów, nowych technologii i finansów. Serwis dostępny jest pod adresami nuplays.pl oraz nuplays.com (wersja anglojęzyczna).

Źródło NuPlays S.A.. Dostarczył netPR.pl
Authors
Top