Wiadomości branżowe

Wszyscy wierzymy w niebo! – wyniki sondażu "Z jednym pytaniem dookoła świata"

Większość ludzi wierzy, że u kresu ziemskiej wędrówki czeka na nas niebo. Przewaga takiej wiary jest wyraźna aż w 16  z 17 krajów, gdzie korzystając ze swoich redakcji w różnych zakątkach świata sondaż przeprowadził miesięcznik „Reader’s Digest“.

Przekonanie o istnieniu nieba najwyraźniej nie jest wprost zależne od stopnia religijności lub wyznania. W Indiach wierzy w nie 86% ankietowanych – nic dziwnego, bo tutaj 92% ludności uznaje religię za bardzo dla siebie ważną. Ale w Rosji deklaruje podobnie tylko 14%, a w niebo wierzy aż 76%.

W Polsce na pytanie „Czy wierzysz w niebo?“ odpowiedziało „tak“ 60% biorących udział w sondażu. Ten wynik plasuje nas najbliżej Niemiec (58% na „tak“), Chin (57%) i Wielkiej Brytanii (64%).

Najwięcej osób wierzących w niebo było wśród ankietowanych w Malezji (98%),  wysoki, ponad 90% wynik mają też Filipiny i Stany Zjednoczone. Najniższy procent odpowiedzi „tak“ uzyskano we Francji. Tu z wiarą w niebo jest pół na pół – 50% na „tak, 50% na „nie“.

Wiek i płeć badanych nie miały wielkiego wpływu na wynik badania. Ale, co ciekawe, w 6 krajach (Australii, Brazylii, Chinach, Rosji, Singapurze i Hiszpanii) to raczej ludzie młodsi, poniżej 45 roku życia, częściej deklarowali wiarę w niebo.

Najwyraźniej wiara w niebo to coś, co w dużym stopniu łączy nas, ludzi, niezależnie od kręgów kulturowych i geograficznych uwarunkowań.    

Miesięcznik Reader’s Digest to najpopularniejszy magazyn na świecie, który co miesiąc trafia do niemal 80 milionów czytelników. Ukazuje się w 50 krajach i 21 językach. To magazyn o różnorodnej tematyce – od zdrowia, ekologii, po egzotyczne podróże i pasjonujące historie z życia. Wydawnictwo Reader’s Digest jest częścią The Reader’s Digest Association, Inc. (www.rd.com), światowego wydawnictwa, które jest liderem marketingu bezpośredniego i tworzy książki, nagrania muzyki, wideo i publikacje w Internecie. Więcej informacji znaleźć można na stronie polskiej edycji www.digest.pl

 

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy