Sprzęt AGD i środki czystości, co wybierają Polacy?

Wydawnictwo Reader’s Digest już po raz 12 przeprowadziło badanie European Trusted Brands, w którym zbadano m.in., jakim markom AGD Europejczycy ufają najbardziej. Polscy respondenci zostali zapytani również o ulubione marki środków czystości.

W kategorii Urządzenie AGD Polacy najczęściej jako godną zaufania wymieniali, podobnie jak w 2011 roku, markę Bosch – tegorocznego laureata Złotego Godła. Markę tę wybrało 17% ankietowanych. Kryształowe Godło otrzymała marka Electrolux, która została doceniona za jakość oraz zrozumienie potrzeb klienta. Rzadziej jako godne zaufania polscy respondenci wymieniali marki: Amica (12 proc.), Whirlpool (9 proc.), Zelmer (5 proc.), Beko (5 proc.) oraz Mastercook (5 proc.). W Europie niekwestionowanym liderem została marka Miele, która wygrała w 5 krajach: Austrii, Belgii, Niemczech, Holandii oraz Portugalii.

W kategorii Proszek do prania Złote Godło zdobyła marka Vizir, którą wybrało ponad 30 proc. ankietowanych. Podobną liczbą głosów zwyciężyła także w 2010 i w 2011 roku. Kryształowe Godło otrzymała marka Persil, którą konsumenci szczególnie cenią za jakość, wizerunek oraz zrozumienie potrzeb klienta. Jako godne zaufania w kategorii Proszek do prania respondenci wskazywali również marki: Ariel (21 proc.), Bryza (6 proc.), E (5 proc.), Omo (4 proc.) oraz Bonux (3 proc.).

W kategorii Płyn do mycia naczyń, niekwestionowanym liderem i zdobywcą Złotego Godła, podobnie jak w ubiegłym roku, jest marka Ludwik, którą wymienił niemal co drugi ankietowany (46%). Marka PUR to laureat Kryształowego Godła European Trusted Brands 2012. Respondenci bardzo wysoko ocenili markę PUR za jakość, zrozumienie potrzeb klienta oraz stosunek wartości do ceny. Ponad 14 proc. badanych jako godną zaufania wymieniło markę Fairy.

Wyniki badania European Trusted Brands są w Polsce podstawą do przyznania nagród - Złotego i Kryształowego Godła, przy czym zdobycie jednej statuetki nie wyklucza możliwości otrzymania drugiej. Złote Godło to nagroda w kategorii ilościowej, w której respondenci spontanicznie wskazują Najbardziej Godną Zaufania Markę. Kryształowe Godła, przyznawane są w kategorii jakościowej, w której marki oceniane są przez badanych w 5 kryteriach: jakość, stosunek wartości do ceny, wizerunek, zrozumienie potrzeb klienta oraz społeczna odpowiedzialność.

 

***

European Trusted Brands to jedno z największych i najszerzej zakrojonych badań konsumenckich, przeprowadzane w Europie przez Reader’s Digest. Oprócz tematyki marketingowej coroczne badanie European Trusted Brands porusza również tematy społeczne. Pozwala na poznanie dominujących nastrojów mieszkańców Europy, postaw i wartości, które kształtują nasze opinie i decyzje, a także zaufanie do wielu innych aspektów życia.

Badanie European Trusted Brands po raz pierwszy przeprowadzono w 2001 roku. Co roku kontynuowane jest ono w kilkunastu krajach europejskich. Tegoroczna - dwunasta już edycja badania - została przeprowadzona w 15 krajach. Kraje, które zostały objęte tegorocznym badaniem to: Austria, Belgia, Chorwacja, Czechy, Finlandia, Francja, Holandia, Niemcy, Polska, Portugalia, Rosja, Rumunia, Słowenia, Szwecja oraz Szwajcaria. Wzięło w niej udział 27 467 respondentów

Badanie realizowano metodą kwestionariusza on-line lub wywiadów pocztowych. Respondenci zostali wybrani spośród wielomilionowej bazy prenumeratorów miesięcznika Reader’s Digest. Jak co roku próba została dobrana tak, aby odzwierciedlała szeroki profil badanej populacji.

Authors

Related posts

Top