Polacy wybrali ulubione marki kosmetyczne. Wyniki badania European Trusted Brands 2012

Nivea, Avon, Garnier, Colgate, Sensodyne – oto marki, którym, jak wynika z badania European Trusted Brands 2012, Polacy ufają najbardziej w kontekście dbania o zdrowie i urodę. Ulubioną drogerią Polaków jest Rossmann. 

Zdrowy wygląd to jeden z najistotniejszych aspektów w życiu każdego człowieka. Wyniki tegorocznej edycji badania European Trusted Brands pokazują, jakim markom Polacy są najbardziej oddani. 

W kategorii Kosmetyki do pielęgnacji skóry największym zaufaniem badanych konsumentów cieszą się marki Nivea (zdobywca Złotego Godła) oraz Garnier (zdobywca Kryształowego Godła). Marka Nivea została wybrana marką godną zaufania we wszystkich 15 krajach biorących udział w badaniu. W Polsce marka zdobyła uznanie niemal 37 proc. respondentów, poprawiając ubiegłoroczny wynik o 7 proc. Marka Garnier jest szczególnie wysoko oceniana za jakość oraz zrozumienie potrzeb klienta. 

W Polsce marka Nivea jest również najchętniej wybieraną marką w kategorii Kosmetyki do pielęgnacji włosów. W tym roku została ona podwójnym laureatem – Złotego i Kryształowego Godła. W ramach tej kategorii marka Nivea szczególnie wysoko ceniona jest przez Polaków za jakość, stosunek wartości do ceny, wizerunek, zrozumienie potrzeb klienta oraz społeczną odpowiedzialność. W kategorii Kosmetyki do pielęgncji włosów Nivea zwyciężyła również w Austrii, Chorwacji, Czechach, Słowenii oraz Szwajcarii.

Marką najbardziej godną zaufania w kategorii Kosmetyki zapachowe i kolorowe została (podobnie jak przed rokiem) marka Avon, którą wybrało 13 proc. ankietowanych. Była ona bardzo często wskazywana przez kobiety, a często - przez osoby posiadające rodzinę i dzieci do 15. roku życia.

W kategorii Pasta do zębów zwyciężyła marka Colgate z wynikiem 33 proc. wskazań otrzymując Złote Godło oraz marka Sensodyne, którą ankietowani bardzo wysoko ocenili za jakość i zrozumienie potrzeb klienta, dzięki czemu została ona tegorocznym laureatem Kryształowego Godła.

Drogerią, której Polacy ufają najbardziej jest Rossmann. To wybór ponad 71 proc. ankietowanych. Markę Rossmann konsumenci szczególnie wysoko cenią za wizerunek oraz zrozumienie potrzeb klienta.

Wyniki badania European Trusted Brands są podstawą do przyznania nagród - Złotego i Kryształowego Godła, przy czym zdobycie jednej statuetki nie wyklucza możliwości otrzymania drugiej. Złote Godło to nagroda w kategorii ilościowej, w której respondenci spontanicznie wskazują Najbardziej Godną Zaufania Markę. Kryształowe Godła, przyznawane są w kategorii jakościowej, w której marki oceniane są przez badanych w 5 kryteriach: jakość, stosunek wartości do ceny, wizerunek, zrozumienie potrzeb klienta oraz społeczna odpowiedzialność.

***

European Trusted Brands to jedno z największych i najszerzej zakrojonych badań konsumenckich, przeprowadzane w Europie przez Reader’s Digest. Oprócz tematyki marketingowej coroczne badanie European Trusted Brands porusza również tematy społeczne. Pozwala na poznanie dominujących nastrojów mieszkańców Europy, postaw i wartości, które kształtują nasze opinie i decyzje, a także zaufanie do wielu innych aspektów życia. 

Badanie European Trusted Brands po raz pierwszy przeprowadzono w 2001 roku. Co roku kontynuowane jest ono w kilkunastu krajach europejskich. Tegoroczna - dwunasta już edycja badania - została przeprowadzona w 15 krajach. Kraje, które zostały objęte tegorocznym badaniem to: Austria, Belgia, Chorwacja, Czechy, Finlandia, Francja, Holandia, Niemcy, Polska, Portugalia, Rosja, Rumunia, Słowenia, Szwecja oraz Szwajcaria. Wzięło w niej udział 27 467 respondentów

Badanie realizowano metodą kwestionariusza on-line lub wywiadów pocztowych. Respondenci zostali wybrani spośród wielomilionowej bazy prenumeratorów miesięcznika Reader’s Digest. Jak co roku próba została dobrana tak, aby odzwierciedlała szeroki profil badanej populacji.

Authors

Related posts

Top