Pomysły Wiadomości branżowe

Czym kierujemy się przy wyborze restauracji?

Cenami potraw, opiniami o lokalu, a może wielkością porcji? Odpowiedzi na te pytania przedstawiają wyniki najnowszego sondażu miesięcznika Reader?s Digest.

Jedzenie w restauracjach staje się w Polsce coraz popularniejsze. Polacy chętniej i częściej jadają poza domem. Miesięcznik Reader?s Digest postanowił zbadać, czym kierujemy się przy wyborze lokalu.

Jakość serwowanych potraw jest dla nas najważniejsza. Według 75 proc. Polaków to czynnik wpływający na decyzję o wyborze restauracji. W analogicznej sondzie przeprowadzonej w Niemczech aż 95 proc. respondentów stwierdziło, że jakość potraw jest dla nich kluczowa. Od Niemców różni nas także podejście do atmosfery lokalu: 54 proc. polskich respondentów zwraca uwagę na klimat panujący w restauracji; istotny dla aż 87 proc. Niemców. Co ciekawe, ceną potraw kieruje się mniej niż połowa ankietowanych Polaków, co wyraźnie różni nas od Niemców (koszt wizyty w restauracji jest ważny dla 66 proc. niemieckich respondentów).

Rodzaj serwowanej w restauracji kuchni jest ważniejszy dla naszych sąsiadów zza zachodniej granicy ? zwraca na to uwagę 85 proc. niemieckich respondentów, w Polsce jedynie 35 proc. ankietowanych. Niemcy zdecydowanie częściej sugerują się również rekomendacjami (71 proc.); opiniami znajomych i rodziny kieruje się jedynie 27 proc. Polaków. Podejmując decyzję o wyborze konkretnej restauracji, Polacy rzadko zwracają uwagę na jej położenie (22 proc.), w przeciwieństwie do połowy niemieckich respondentów, dla których jest to istotny czynnik. Jedna trzecia Niemców przy wyborze restauracji zwraca uwagę na wielkość serwowanych porcji. W Polsce rozmiar dań odgrywa istotną rolę jedynie dla 17 proc. badanych.

Najnowszy sondaż miesięcznika Reader?s Digest pokazuje, że Polacy cenią restauracje przede wszystkim za jakość serwowanych potraw i klimat panujący w lokalu. Jeśli możemy rozkoszować się smakiem dań w niepowtarzalnej atmosferze, jesteśmy w stanie dojechać do restauracji i zapłacić więcej, bez względu na rodzaj kuchni czy wielkość serwowanych porcji ? mówi Piotr Wierzbowski, redaktor naczelny polskiego wydania Reader?s Digest.

***

Miesięcznik Reader?s Digest to najpopularniejszy magazyn na świecie, który co miesiąc trafia do ponad 60 milionów czytelników. Ukazuje się w 50 wydaniach i 20 językach. To magazyn o różnorodnej tematyce ? od zdrowia, ekologii, po egzotyczne podróże i pasjonujące historie z życia.

Wydawnictwo Reader?s Digest jest częścią The Reader?s Digest Association, Inc. (www.rd.com), międzynarodowego wydawnictwa, które jest liderem marketingu bezpośredniego i tworzy książki, nagrania muzyki, wideo i publikacje w internecie. Więcej informacji znaleźć można na stronie polskiej edycji www.digest.pl

Similar Posts