Polak w sieci

Wyniki badania European Trusted Brands 2011

Zwycięzcami badania konsumenckiego European Trusted Brands w kategorii Komputer osobisty zostały marki Toshiba oraz Dell. Najbardziej godną zaufania firmą internetową w opinii Polaków jest Telekomunikacja Polska oraz Allegro.

Marka Toshiba – zdobywca Złotego Godła została doceniona przez 18% Polaków. Jest uważana za markę praktyczną i popularną. Zdobywca Kryształowego Godła – marka Dell została doceniona przede wszystkim za jakość, wizerunek i zrozumienie potrzeb klienta. Marka Dell charakteryzuje się też bardzo wysokim poziomem rekomendacji.

W kategorii Firma internetowa Złote Godło zdobyła Telekomunikacja Polska, Kryształowe Godło – Allegro. Markę Telekomunikacja Polska wskazywały osoby zamieszkujące w większych niż jednoosobowe gospodarstwach domowych oraz osoby w wieku 40-49 lat. Telekomunikacja Polska jest kojarzona z marką o długich tradycjach i aktywną społecznie. Markę Allegro chętnie wybierały osoby młode w wieku do 30 lat, głównie mężczyźni. Marka Allegro została doceniona przez respondentów za jakość oraz zrozumienie potrzeb klienta. Jest też często określana jako praktyczna, dobrze znana oraz nowoczesna.

Wyniki badania European Trusted Brands są podstawą do przyznania nagród – Złotego i Kryształowego Godła, przy czym zdobycie jednej statuetki nie wyklucza możliwości otrzymania drugiej. Złote Godło to nagroda w kategorii ilościowej, w której respondenci spontanicznie wskazują Najbardziej Godną Zaufania Markę. Kryształowe Godła, przyznawane są w kategorii jakościowej, w której marki oceniane są przez badanych według 4 kryteriów: jakości, stosunku wartości do ceny, silnego wizerunku oraz zrozumienia potrzeb klienta.

European Trusted Brands to jedno z największych i najszerzej zakrojonych badań konsumenckich, przeprowadzane w Europie przez Reader’s Digest. Oprócz tematyki marketingowej coroczne badanie European Trusted Brands porusza również tematy społeczne. Pozwala na poznanie dominujących nastrojów mieszkańców Europy, postaw i wartości, które kształtują nasze opinie i decyzje, a także zaufania do wielu innych aspektów życia.

Badanie European Trusted Brands po raz pierwszy przeprowadzono w 2001 r. Co roku kontynuowane jest ono w kilkunastu krajach europejskich. Tegoroczna – jedenasta już edycja badania – została przeprowadzona w 16 krajach europejskich. Kraje, które zostały objęte tegorocznym badaniem to: Austria, Belgia, Czechy, Finlandia, Francja, Holandia, Niemcy, Polska, Portugalia, Rosja, Rumunia, Szwajcaria, Szwecja i Węgry oraz po raz pierwszy Chorwacja i Słowenia. Wzięło w niej udział 33 005 respondentów.

Badanie realizowano metodą kwestionariusza on-line lub ankiety pocztowej w okresie sierpień – październik 2010 r. Respondenci zostali wybrani spośród wielomilionowej bazy prenumeratorów miesięcznika Reader’s Digest. Jak co roku próba została dobrana tak, aby odzwierciedlała szeroki profil badanej populacji.

Authors

Related posts

Top